19 Mayıs 2011 Perşembe

H&M Bikinili Kadın Afişlerini Kaldırdı

  Gerçekten inanamıyorum. İnsanlar nasıl bu kadar geri kafalı olabilir? H&M reklamlarından bahsediyorum tabiki de. Bazı kendini bilmezler H&M'in duraklardaki bikinili kadın ilanlarına boya atmış. Bikinili kadınların, bu saçma insanlara göre açık bulunan, ayıp yerlerinı kırmızı boya ile kapatmışlar.

  İşin acınası ve komik tarafı ise, belkide bu boyayı atan deliydi, sarhoştu sadece eğlenmek için saçma bir şey yaptı. Ama hedefi bu ilanları kaldırtmaktıysa, hedefine ulaştı. H&M konuyu araştırma gereği duymadan ilanları kaldırmayı seçti. Çok yazık! Yapılanın yanlış olduğunu ilanlarını kaldırarak, susarak mı anlatacak bu firma? Böyle yaparak onlara güç katmaktan başka bit şey yapmadı çünkü.

  Bir anda korktu bizi başka ülkelerle karıştırdılar heralde. Ama İstanbul'da da kadınlar bikini ve mayo giyiyorlar. Bu reklamları görüpte o bikinileri alacak nüfus İstanbul'un yarısından fazla belki de. Kendi müşterisine de ayıp etti, o densizlerin istediklerini gerçekleştirerek. Belki yeni bir firma olduğu için bizi daha tanımıyorlar, hemen korktular. Ama kendileri demişler "Bize fotoğraflarla ilgili doğrudan ulaşan bir eleştiri ve tehdit yok." diye.  Bu neyin korkusu?

  İlk başta bu densizlere çok kızdım, yaşadığım yer için çok üzüldüm. Ama sonra H&M'in bu tavrına daha çok şaşırdım, onlara daha çok üzüldüm!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder